Straight to the heart

Plockade ur disk maskinen och då gick Anders Johansson - If it all I ever do på radion och en tanke slog. Hur en låt kan få en att bli så känslomässigt berörd och få en minnas saker. Den här låten till exempel får mej att tänka på min absolut bästa vän, Mikaela. I och försig börja jag mest tänka på tiden hon och jag var ett par, jag ska inte ljuga utan säga att de var ett underbart år i mitt liv.
Hon fick mej att växa så sjukt mycket de året. MEN den låten påminner ju mej om henne, right? De va ju de ja nyss sa så. Det betyder ju också att den på minner mej om allt de hon gjort för mej nu med, hon har alltid funnits där för mej. Hon är den personen jag litar mest på även fast vi typ bara träffas... Vad, kanske fredag kvällar på ungdomssamlingarna? Önskar de var oftare, men folk har tendensen att vara upptagna även när de e lediga.

En annan låt som direkt hamnade i mitt huvud är underØATH - Praise. Denna låt, eller detta band, hjälpte mej att batta det bästa beslutet i mitt liv. Att ta in Gud till mitt hjärta. I flera åt har jag velat om jag vill, om jag kan, älska Gud?
Vad ska mina vänner säga? Jag har ju så många som inte är kristna och som skämtar om religionen osv osv.
Vad ska hända med en av sakerna jag värdesätter högt i mitt liv och som får mej att leva: Metal. Måste jag över ge det?
Dessa tankar jagade mej länge och jag pratade mycket med några av mina kristna vänner vad ja skulle göra och jag fick som bara partiska svar och lite av: Men om dina vänner lämnar dej, so what? Då är de kassa, strunta i dem. Och sen de e ju bara musik, finns ju mycket annat.
Jag vägrar släppa mina vänner! Eller metal för den delen! Åt h*vete med Gud!...
Sen blev jag blev jag länkad till en av underøaths låtar och jag tänkte: Hey dessa va ju bra, jag skaffade alla deras låtar och lade in dem på min iPod, sen en dag kom den låten upp när ja lyssnade. Och efter jag lyssnat klart kom ja fram till att: Det är ju bara musik! Vem bryr sig om va jag lyssna på? Är det nått jag sällan gör så e de ju lyssna på texter, de vet de som riktigt känner mej xD Jag kan ju lyssna på vad ja vill och endå älska Gud och bli älskad tillbaka.

Vi tar några fler snabba låtar när ja endå e på G!

Dream Theater - I walk beside you denna låt påminner mej alltid om en vän till mej, och vad jag gjort för den. Samt va den gjort för mej.
Denna låt återspeglar också mej som person, att jag alltid vill hjälpa mina vänner.

Offspring - All I Want mest bara för att jag är lika galen som denna låt, full rulle och gör galna saker!

Clawfinger - Biggest & the Best lite kaxit men denna låt påminner mej om min WoW-karriär och allt jag bemästrat, erövrat och besegrat. Neither PvE nor PvP can stop me when I'm on the go! TösN, no bigger nor better there is. ;)



Utöver detta så lovar jag att försöka updatera bloggen oftare nu när ja droppa Failbook.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Dream Theater- I walk beside you, har jag och ester dansat till :) ^^

2010-01-15 @ 18:19:35
Postat av: Joel

Dream theater är bra, dom har ju rätt många låtar som har bra texter och musik såklart ;) Annars så är Dragonforce sjukt bra om man lyssnar på vissa texter, tex Inside the winter storm ! Men det är sant som du säger, det är musiken som gäller när det är metal !

2010-01-16 @ 12:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0